- 10-07-2020
- drukuj
Informacja o projekcie
Tytuł projektu
„Integracja mieszkańców poprzez transgraniczną polsko-niemiecką edukację ekologiczną w Szprotawie i Sprembergu”
"Integration der Bevölkerung durch grenzüberschreitende deutsch-polnische ökologische Bildung in Szprotawa und Spremberg "
Cel główny projektu:
Wykorzystanie potencjału wieloletniej transgranicznej współpracy pomiędzy partnerami projektu Gminą Szprotawa oraz stowarzyszeniem Albert-Schweitzer-Familienwerk Brandenburg e.V. (ASF Spremberg) ze Sprembergu na rzecz intensyfikacji działań z zakresu wzmocnienia transgranicznej integracji mieszkańców oraz współpracy lokalnych instytucji, szkół i mieszkańców poprzez innowacyjne działanie jakim jest wspólna edukacja ekologiczna wśród polskich i niemieckich uczniów szkół podstawowych w naszym euroregionie.
Cel szczegółowy:
Wzmocnienie transgranicznej współpracy instytucji i obywateli we wszystkich aspektach życia publicznego.
Finansowanie projektu:
Projekt współfinansowany jest na podstawie umowy o dofinansowanie zawartej w dniu 21.05.2020 r. do wniosku numer 85038477 pomiędzy Gminą Szprotawa a Krajem Związkowym Brandenburgia reprezentowanym przez Ministerstwo Finansów i Spraw Europejskich, reprezentowanym dalej przez Bank Inwestycyjny Kraju Związkowego Brandenburgia ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju regionalnego w ramach Programu Współpracy Interreg VA Brandenburgia – Polska 2014-2020.
Całkowita wartość projektu: 251.225,39 EUR
Dofinansowanie 85% - 213.541,58 EURO
Wkład własny beneficjentów 15% - 37.683,81 EURO
w tym:
BENEFICJENT WIODĄCY – GMINA SZPROTAWA
Wartość projektu: 166.872,00 EUR
Dofinansowanie 85% - 141.841,20 EURO
Wkład własny beneficjentów 15% - 25.030,80 EURO
PARTNER PROJEKTU – Albert-Schweitzer-Familienwerk
Wartość projektu: 84.353,39 EUR
Dofinansowanie 85% - 71.700,38 EURO
Wkład własny beneficjentów 15% - 12.653,01 EURO
Okres realizacji projektu:
01.03.2020 – 30.06.2022
Harmonogram realizacji projektu:
Rozpoczęcie realizacji projektu BW i PP 03.2020 r.
Rozpoczęcie części infrastrukturalnej BW 03.2020 r.
Rozpoczęcie części infrastrukturalnej PP 11.2020 r.
Zakończenie części infrastrukturalnej BW 07.2020 r.
Zakończenie części infrastrukturalnej PP 12.2020 r.
Rozpoczęcie części rzeczowej BW i PP 01.2020 r.
Zakończenie części rzeczowej BW i PP 06.2022 r.
Całkowite rozliczenie projektu BW do 12.2022 r.
Zaplanowane działania projektowe:
- przeprowadzanie wspólnych transgranicznych polsko-niemieckich zajęć z zakresu edukacji ekologicznej i poznawania aspektów lokalnej przyrody dla uczniów szkół podstawowych ze Szprotawy i Sprembergu
- przystosowanie 1 pracowni szkolnej w Szprotawie do prowadzenia transgranicznych polsko-niemieckich zajęć z zakresu edukacji ekologicznej
- wyposażenie pracowni szkolnej w Szprotawie w sprzęt komputerowy i multimedialny na potrzeby powyższych zajęć
- organizowanie spotkań roboczych w celu monitorowania realizacji projektu
- organizowanie wspólnych polsko-niemieckich warsztatów ekologicznych, które w sposób praktyczny przyczynią się, do propagowania ochrony lokalnej przyrody np. wspólne wykonywanie i zawieszanie budek lęgowych dla ptaków, nasadzanie drzewek i krzewów itp.
- utworzenie edukacyjnej ścieżki ekologicznej na terenie historycznego szprotawskiego parku miejskiego, który został założony przez znanego niemieckiego paleobotanika Heinrich Göppert. W parku zostanie wybudowana mała infrastrukturą informacyjno-ekologiczną (tablice informacyjne, ławy i stoły dla zwiedzających, figury zwierząt z różnych okresów paleontologicznych)
- budowa wiaty w historycznym szprotawskim parku miejskim służącej do przeprowadzania zajęć edukacyjnych w terenie
- organizowanie wspólnych polsko-niemieckich edukacyjnych wycieczek propagujących wśród uczniów i mieszkańców zdrowy styl życia w bezpośrednim kontakcie z przyrodą
- budowa wiaty w Sprembergu na terenie szkolnym na potrzeby przeprowadzania zajęć warsztatowych w terenie
- współpraca uczniów z polskimi i niemieckimi stowarzyszeniami działającymi na rzecz ochrony lokalnego środowiska naturalnego
Wskaźniki produktu:
- liczba współpracujących instytucji/ organizacji -2 szt.
- polsko-niemieckie ekologiczne zajęcia dydaktyczne, warsztatowe, wycieczki edukacyjne – 400 osób
- zaangażowane szkoły, stowarzyszenia i instytucje – 12 szt.
- wiaty do przeprowadzania ekologicznych zajęć edukacyjnych w terenie – 2 szt.
- pracownie do przeprowadzania transgranicznych zajęć edukacji ekologicznej - 2 szt.
- Ścieżka do edukacji ekologicznej – 1 szt.
Wskaźniki rezultatu:
- zwiększenie liczby szkół prowadzących współpracę transgraniczną
- wzrost liczby organizacji zaangażowanych w współpracę transgraniczną,
- wzrost liczby osób oceniających współpracę transgraniczną,