Deklaracja dostępności
- 03-04-2023
- Autor: Tomasz Mierzwiak
Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Miasto Szprotawa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miasta Szprotawa.
Data publikacji strony internetowej: 2016-01-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2025-03.
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Niezgodności wymienione poniżej są sukcesywnie usuwane:
- na stronie nie zapewniono poprawnej alternatywy dla treści nietekstowej,
- część dokumentów zamieszczono jako skan wersji papierowej,
- w przypadku automatycznie aktualizowanej treści (niektórych elementów strony) nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
- treści pojawiające się w innym języku niż język strony nie zostały ponownie określone właściwym atrybutem.
- niektóre niedostępne cyfrowo materiały zostały wytworzone przez inne podmioty publiczne.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-04-29.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025-03-21.
Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny: Centrum Bezpieczeństwa Informatycznego.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Tomasz Mierzwiak, t~.~mierzwiak~@~szprotawa~-~um~.~pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 68 376 07 97. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna:
Urząd Miejski w Szprotawie, Rynek 45, 67-300 Szprotawa
- Osoby poruszające się na wózku mogą dostać się do budynku przez bramę tylną z umieszczonym przyciskiem do wezwania pracownika, który z chęcią pomoże w dostaniu się do budynku. Osoby niepełnosprawne, nie poruszające się na wózku mogą również skorzystać z wejścia głównego, znajdującego się z przodu budynku centralnie pod balkonem, przy którym również umieszczony jest przycisk do wewania pomocy. Pozostałe 2 wejścia do budynku niestety stanowią zbyt dużą przeszkodę dla osób z niepełnosprawnościami.
- Brak windy, jest natomiast platforma przy głównych schodach, przy której również umieszczony jest przycisk do wezwania wyznaczonego pracownika do obsługi, która umożliwia dostanie się osobom na wózku z parteru na I lub II piętro.
- Na parterze, przy punkcie kasowym oraz w biurze obsługi klienta znajdują się pętle indukcyjne, jest również system nawigacyjno-informacyjny TOTUPOINT dla osób niewidomych i słabowidących w ilości 9 znaczników przestrzeni.
- Wokół budynku wyznaczone są 4 miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, od strony zachodniej, wschodniej i północnej.
- Osoby z psem asystującym nie napotkają u nas żadnych przeszkód.
- W biurze obsługi klienta na parterze jest możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego online.
- W budynku ratusza są 3 toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych, na parterze (w niedługim czasie będzie poddana modernizacji), na I piętrze i przy sali posiedzeń na II piętrze.
Urząd Miejski w Szprotawie, Plac Kościelny 2, 67-300 Szprotawa
- W budynku znajdują się 2 wejścia do budynku z czego tylko jedne jest pozbawione schodów. Strefa kontroli w postaci ochrony budynku.
- Jest winda. Korytarze spełniają normy szerokości. Schody w głównych korytarzach nie spełniają norm szerokości. Schody mają spocznik.
- Jest platforma, która umożliwia dostanie się osobom na wózku inwalidzkim z parteru na I, II lub III piętro. Wejście przez które można wjechać wózkiem inwalidzkim nie wymaga pochylni. Brak informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
- Jest 1 miejsce parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych.
- Prawo wstępu z psem asystującym nie zostało uregulowane.
- Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
- Są toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych.
- Jest możliwość wyjścia do osoby z niepełnosprawnościami.
Aplikacje mobilne
Brak aplikacji mobilnych.
Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim w Szprotawie
- Tomasz Mierzwiak – Koordynator – tel. +48 68 376 07 97 odpowiedzialny za dostępność cyfrową
- Mirosław Nykiel – członek Zespołu – tel. +48 518 074 835 odpowiedzialny za dostępność architektoniczną
- Donata Hejnosz – członek Zespołu – tel. +48 68 376 07 76 opieka nad osobami ze szczególnymi potrzebami (organizowanie pomocy specjalistów, tłumacza języka migowego)
- Małgorzata Pachurka – członek Zespołu – tel. +48 68 376 07 74 odpowiedzialna za koordynację wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, opracowanego przez Zespół pod przewodnictwem Koordynatora.